CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 2 August 2011

Menu berbuka dan sahur...

Alhamdulillah sudah 2 hari dah kita berpuasa..lauk2 yang dibeli cukup untuk aku varietykan menu berbuka n sahur...semalam masak sup tulang..kira main menu..hari ni ikan percik...nasib baik sempat bkr ikan..hampir2 nak azan baru leh hidang...malam ni sahur ingat nak wat sup ayam tapi masakan sup selain sup tulang ni aku belum terror lagi sebab aku suh hubby komen..dia kata belum PHD lagi..masih diploma..so aku nak kena cekau buku2 resepi yang aku simpan dalam gerobok ..belek2 mana tahu ada tips yang leh jadikan sup aku sedap ke..takpe..aku anggap teguran tu membina...i try my best..

Kerabu Sare ni yang aku suko...

Akok yang best..
Petang tadi masa singgah beli lauk di Paya Ikan sempat jugak jeling2 beberapa kedai kat depan kedai runcit tu..tapi nothing spesel la..aku mengharapkan satu miracle org jual akok..takpun nekbak ke..kerabu sare ke..hehheh semua tu menu2 yang ada kat kelate la..masa di uia dulu semua makanan tu tak pelik..bersepah mana2 bazar ramadhan kat greenwood,keramat,masjid syakirin, OTK..banyaklah...kat kedai yang aku jeling tadi tak menarik minat aku..terus aku teruskan perjalanan ke rumah...dalam2 bwk keta aku menggunakan otak separuh sedar aku utk buat kerabu jantung pisang..yang ma ajar..sedap...nnt i kongsi bahan2 n cara nak buatnya...aku rasa menu utk buka n sahur kena dibuat jadualnya supaya tidak terkena menu yang sama..n jadi boring...selamat memasak utk berbuka n bersahur...

No comments:

Post a Comment